Zwangerschap

één van de waardevolste geschenken voor de (toekomstige) mama en baby

Wat is?

ZWANGERSCHAPSYOGA

Helpt je om gezond zwanger te zijn. Een uurtje pure tijd voor jezelf en je baby. Even bewust stilstaan bij je zwangerschap, bewust en actief groeien naar de bevalling, contact maken met je eigen lichaam, je grenzen en je mogelijkheden. Contact maken met je baby in je buik in alle rust en ont-spanning.

 

Elke les zwangerschapsyoga bij GC Mechelen heeft een specifiek thema: ademhaling, loslaten en opspannen van bekkenbodem, duik in de weeën, houdingen, ontvangen van de baby, … De reeks bestaat uit 4 lessen waarbij we opbouwen naar de bevalling toe.

 

Door de kleine groep van vrouwen is er in GC Mechelen ruimte voor jullie persoonlijk verhaal. Na de les is er ruimte om ervaringen te delen, vragen te stellen met een tas thee.

 

WORKSHOPS


Voor wie?

  • Zwangerschapyoga: vanaf 20W, tot de dag dat je bevalt.

 

  • Je volgt bij GC Mechelen zoveel reeksen als je wenst.
  • Nieuwe deelnemers kunnen aansluiten bij aanvang van een nieuwe reeks.

Lessen

ZWANGERSCHAPSYOGA

  • Maandag: 17u30-18u30
  • Vrijdag 09u00-10u00

 

DATA

Start eind april

  • Maandag: 29/04 – 6/05 – 13/05 – 20/05
  • Vrijdag: 26/04 – 3/05 – 10/05 – 17/05

Start eind mei

  • Maandag: 27/05 – 3/06 – 17/06 – 24/06
  • Vrijdag: 31/05 – 7/06 – 14/06 – 21/06

 

 


Prijs en inschrijven

  • 48 euro per reeks van 4 lessen
  • Min. 5  – max. 10 deelnemers.
  • Je kan 1 gemiste les per reeks inhalen, volgens beschikbaarheid: geef voor de start van de reeks aan welke les je niet kan en bekijk samen met je docent wanneer je deze les eventueel kan inhalen. Igv langdurige afwezigheid zoeken we samen naar een oplossing.
  • Terugbetaling lidgeld sportclub, cfr. website van je ziekenfonds (±16 €)
  • Inschrijven per mail naar je docent.

Wat breng je mee?

  • Gemakkelijke kledij
  • Eigen yogamat of anti-slip doek voor op mat centrum (bij ons verkrijgbaar)
  • Probeer tot een uur voor de les niets meer te eten. Mocht je toch iets willen eten omdat je bv. van je werk komt? Eet dan iets licht zoals fruit, cracker, …

Getuigenissen

Ik geniet van de oefeningen en ademen is inderdaad de beste tip in jaren!

– S.G.

 

Ik wou je nog even laten weten dat ik veel gehad heb aan de oefeningen tijdens onze lessen. Een welgemeende dankjewel daarvoor!

– L.D.

 

Nog eens erg bedankt voor alles. Zowel vrienden, familie als zelfs de gynaecoloog zeiden de laatste week hoeveel rustiger ik geworden was doorheen de zwangerschap. Dikke pluim voor jou!

– E.V.H.

 

“Ik ben erg blij met je lessen! Dat we het lichaam als geheel stretchten/bewegen en niet enkel focussen op buik/ bekken maakt dat in deze periode waarbij mijn lichaam zo veel veranderingen doorgaat veel meer als een ontspannen geheel voelt na de les.
Dat je daarbij ook praktische uitleg geeft over de positie van de baby; hoe deze te verbeteren en de tips voor tijdens de arbeid, vind ik een meerwaarde. En zorgt ervoor dat ik me voor mijn gevoel goed voorbereidt voor de komst van mijn eerste kindje.
Door combinatie van ademhaling met fysieke oefeningen of actieve stretch word ik me bewust van mijn houding, spanningen en ontspanning die ik kan verkrijgen door de oefeningen. Iets wat ik ook na de reeks zelfstandig wil blijven oefenen.”

-M.

 

“Ik heb er echt veel aan. Ik was op zoek naar meer dan enkel “ademhalings- en ontspanningsoefeningen” en dat heb ik bij jou gevonden. Actief bezig zijn, zonder te forceren, maar wel mijn lijf wat onderhouden. Ook de informatie over bevallingen en mogelijke houdingen is voor mij (en ik ben al geen groentje meer) nog altijd heel leerrijk.”

-E.